U sredu, 10. aprila, održan je zajednički čas o kulturno-istorijskim spomenicima u Beogradu i Parizu. Susretu su, kao i do sada, prethodile pripreme i vredan rad učenika – odabir spomenika, istraživački rad, uklapanje zvuka i fotografije u film, vežbanje i snimanje srpskog i francuskog teksta koji su đaci sami izabrali. Sve učenike koji su uključeni u realizaciju projekta krasi motivacija i odgovornost.
Pored toga što su se upoznali se sa značajnim delima srpske i francuske baštine, kao što su Muzej Nikole Tesle, Muzej Vuka i Dositeja, Narodno pozorište, Kapetan-Mišino zdanje, Trijumfalna kapija, zgrada pariske gradske većnice, učenici su slušali izlaganja na oba jezika, a nakon toga u neposrednom razgovoru vežbali jezičke komptencije.
Nastavnice su podsticale đake da pobede stidljivost, da postavljaju pitanja, da odgovaraju na istom jeziku, pomagale u izražavanju. Sa obe strane se se tražila reč ili na srpskom, ako se razgovor odvijao u tom pravcu, ili na francuskom jeziku. Rezulatat je bio odličan: na postavljeno pitanje, konačan odgovor nije bio samo leksičke, već i semantičke prirode. Razgovor je bio vedar, uz pohvale sa obe strane. Saznali smo da „imamo posla“ sa šestacima u „Nušiću“ čiji je prosek iz francuskog jezika najbolji u školi.
Manji broj đaka u Kulturnom centru Srbije, jer neki nisu mogli prisustvovati času usled izleta sa francuskim školama, nije poremetio uobičajeni tok susreta, a zainteresovanost za dešavanja na računaru pokazala je i mlađa grupa, koja je radoznalo prišla da gleda beogradske spomenike kulture.
Učenici su na podsticaj govorili u čemu je značaj ovih časova za njih. Istakli su da su puno naučili u oblasti kulture i istorije u obe zemlje, da su časovi korisni u pogledu vežbanja jezika, a iznad svega im je najlepše što se upoznaju i druže. Razmenili su kontakte i raduju se ponovnom susretu, koji je zakazan za maj, posle uskršnjih praznika.
Blaženka Trivunčić