HAMBURG, prof. Tatjana Filipović:
Realizaciju Projekta znatno je otežala aktuelna epidemiološka situacija, zbog specifičnog načina rada obe partnerske škole – u Staparu i u Hamburgu.
Video konferencija je pružila priliku učenicima da upoznaju svoje vršnjake, ali i da postave pitanja zanimljivim gostima: slikarki Slobodanki Rakić Šefer, rvaču Davoru Štefaneku, filmskom reditelju Stefanu Arsenijeviću, matematičarima – uglednim profesorima Žarku Mijajloviću i Zoranu Ognjanoviću.
Zbog karantina, ekipa Dopunske škole iz Hamburga menjala je desetočlani sastav.
Susretanje s poznatim srpskim savremenicima i vršnjacima iz Srbije, bilo je zanimljivo, a i dragoceno da bi se steklo znanje o nečem novom i neobičnom.
Posebnu zahvalnost dugujemo upravi nemačke škole Stadtteilschule Barmbek Lernort Kleiner Tieloh iz Hamburga koja je za ovu priliku kreirala nalog koji nam je omogućio korišćenje opreme i interneta u učionici, kao i predstavniku Saveta roditelja Dopunske škole koji je uspeo da izdejstvuje sve što nam je bilo potrebno.
Konferencija je dobro osmišljen, i izuzetno korisna za sve učesnike.
STAPAR, OŠ „Branko Radičević“, prof. Svetlana Orlović:
Učenici su pokazali veliko interesovanje. Pored toga što su videli i pozdravili svoje drugare iz partnerskih škola imali su i priliku da razgovaraju sa javnim ličnostima. Nakon konferencije, učenici su želeli da nastave razgovor sa vršnjacima iz partnerskih škola. Prilikom probnog uključenja imali smo priliku da pozdravimo učenike iz novopazarske OŠ „Bratstvo“, što je omogućilo jednu opuštajuću pripremu za samu konferenciju…
Puni utisaka, učenici su sa oduševljenjem prepričavali ovaj vid komunikacije i odgovore javnih ličnosti na njihova pitanja.
PARIZ, prof. Blaženka Trivunčić:
… Četvrta godina realizacije projekta „Obrazovni krug – Susretanja“ i kroz onlajn druženja škola iz Beograda, Zaječara, Novog Pazara, Subotice, Stapara, Pariza, Vićence, Štutgarta, Minhena i Hamburga. Učenike dopunske nastave na srpskom jeziku u inostranstvu i njihove vršnjake iz matice, koji uče francuski, italijanski i nemački kao drugi strani jezik, povezala je prilika da ličnostima iz oblasti sporta, kulture i nauke postave pitanja.
Osnovni cilj projekta je vežbanje jezičkih kompetencija na primeru vršnjačkog učenja i predstavljanja tema iz različitih oblasti. Upoznavanje sa uspešnim ličnostima pruža novu dimenziju učenja, negovanje osećaja zajedništva i ljubavi prema Srbiji…
…Pitanja mnogo zanimljivih, a odgovora još lepših – Da li se naš olimpijski šampion tukao kao dete, šta jede, kako se osećao prilikom najveće pobede i poraza; da li se matematikom mogu izraziti nedokučive stvari, kako se neguju matemtički talenti, kako se prevazilazi trema na sceni, šta su želeli da budu kad porastu, kako su otkrili talenat, zašto slikar bira neki motiv i šta on za njega znači, šta je za njih najveći uspeh… Dečji radovi na temu „Susret koj ću pamtiti“ biće najbolji indikatori ostvarenosti planiranih ishoda…
Uz obrazovne i vaspitne ciljeve, postignuti su i praktični – kroz konkretnu dvosmernu komunikaciju i učeničku jezičku i misaonu produktivnost. Novi vid projekta doprinosi ostvarivanju zadataka savremene nastave i potreba modernog učenika, uz inovativnost u postupcima predstavljanja i usvajanja sadržaja iz kulture, nauke i sporta…
BEOGRAD, OŠ „Branislav Nušić“, prof. Nevenka Joksović:
Uz poštovanje svih mera bezbednosti iz „Nušića“ su na video susretu sa velikom radošću učestvovali: Miljana, Sofija, Mila, Jana, Angelina, Magdalena, Anđela, Nemanja, Marina i Vuk.
Kratkim pozdravljanjem na francuskom Una i Mila su započele ovaj susret…
Prof. dr Žarko Mijajlović, matematičar i koautor monografije „M. Petrović Alas“ iscrpno je pričao o logici i matematici . Žamor u učionici je nastao kada je na pitanje „Kako deci približiti i olakšati učenje matematike“, njegov odgovor glasio: „Deca ne uče, treba da uče i da vežbaju“. Posebno je istakao da matematika omogućava kreativnost.
Stefan Arsenijević, reditelj i prof. na FDU je sa zavidnom smirenošću i strpljenjem odgovarao je na pitanja o svojim počecima, nagradama, kao o svom pedagoškom radu. Posebno su bili korisni njegovi saveti o tome kako izbeći tremu tokom javnog nastupa, a deca su se složila sa njegovim zapažanjem da je ljubav najvažnija u osnovi svake profesije…
Ovaj vid obrazovnog rada deci je zanimljiv, naročito uz novu dimenziju – upoznavanje sa uspešnim ličnostima iz raznih oblasti uz priliku da im direktno postave pitanja…
VIĆENCA, prof. Jelena Jovanović:
Za đake Srpske dopunske škole „Sveti Sava“, susreti su bili uzbudljivo i poučno iskustvo.
Četvoro učenika iz Vićence: Julija Josimović (7. razred), Stefan Ilić (8. razred), Marko Ilić (4.razred) i Dimitrije Jovanović (6. razred) s nestrpljenjem su ispred kompjutera čekali da se upoznaju sa cenjenim srpskim ličnostima iz sveta nauke, sporta, slikarstva, ali i sa drugarima iz Nemačke i Srbije.
Učenici su saznali da do uspeha vode upornost, ljubav , usponi i padovi, ali i svest o svom poreklu koja je često potpora i inspiracija za stvaranje.
Posebnu radost donelo je susretanje sa učenicima iz Zaječara, Novog Pazara i Štutgarta kao šansa za nova prijateljstva sa drugarima širom sveta.
ZAJEČAR, OŠ „Ljubica Radosavljević Nada“, prof. Milena Panić:
Učenici su imali priliku da se vide sa svojim vršnjacima iz partnerske škole u Vićenci, kao i da postavljaju pitanja dragim gostima, javnim ličnostima iz kulture, nauke i sporta… Zbog epidemiolških mera, učestvovalo je petoro učenika naše škole: Andrea Vukadinović, Mitra Radunović, Stevan Marjanović, Strahinja Rangelov i Petar Petrović. Svi nosimo lepe utiske, lepo smo se zabavili i ponešto naučili. Radujemo se unapred nekom novom susretu i druženju.
ŠTUTGART, prof. Tatjana Popović:
Prvi put učenici dopunske nastave na srpskom jeziku u pokrajini Baden-Virtemberg uzeli su učešće u projektu Obrazovni krug / Susretanja, podržanog od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Uprave za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu, Francuskog instituta u Beogradu i Matematičkog instituta SANU.
U cilju unapređenja nastave i uspostavljanja saradnje sa redovnim školama u Srbiji, realizovano je virtuelno druženje naših učenika iz nastavne grupe Nojgerojt u Štutgartu i OŠ „Bratstvo“ iz Novog Pazara, dopunske škole iz Italije i OŠ „Ljubica Radosavljević Nada“ iz Zaječara koji uče nemački, francuski i italijanski jezik.
U otežanim uslovima izazvane pandemijom virusa korona, kada se dopunska nastava u većini škola širom Evrope odvija onlajn, imali smo sreću da susret realizujemo uz poštovanje svih mera zaštite i prevencije koje propisuje Ministarstvo kulture, omladine i sporta Baden-Virtemberga.
Učenici su sa velikim nestrpljenjem i radoznalašću očekivali uključenje svojih drugara, a posebno javnih ličnosti kojima su se učenici posebno radovali.
Na času u Štutgartu u đačkim klupama sedeli su Aleksa, Simon, Aleksandar, Tara, Helena, Sara i Ana.
Aleksandar je reditelja Stefana Arsenijevića pitao da li bi on napravio film o svojoj učiteljici i kako bi taj film izgledao. Ovo neočekivano i originalno pitanje probudilo je kod reditelja sećanje na detinjstvo i iznedrilo odgovor da se on seća uvek rado seća svoje učiteljice kao stroge, ali pravedne i da bi voleo da o njoj napravi film…
NOVI PAZAR, OŠ „Bratstvo“, prof. Seniha Međedović:
Na video konferencija obrazovnog kruga iz Matematičkog instituta SANU, uspešno smo uspostavili onlajn vezu sa dopunskim školama – decom u Štutgartu , u Vićenci, kao i sa školom u Zajačaru.
Gosti u obrazovnom krugu su bili javne ličnosti , a deca koja su prisustvovala bila su uzrasta sedmog i osmog razreda. Imali su prilike da postave pitanja javnim ličnostima.
Učestvovavši u ovom projektu, deca su stekla iskustvo u online komunikaciji sa decom iz dopunske škole u Štutgartu, gde im je bilo veoma zanimljivo i prijatno, nadajući se ponovnom susretu.
MINHEN, :
… Sreća i zadovoljstvo je biti deo tima Projekta koji jeste i mora da bude u žiži celokupnog sistema Srbije. Teško je rečima opisati punoću mojih učenika, njihovo unutarnje ispunjenje razgovorima s vršnjacima u zemlji i sa tako uglednim gostima…
SUBOTICA, OŠ „Jovan Mikić”, prof. Olgica Buljovčić:
… Ovo je bio idealan i jedinstven način da se učenici povežu sa vršnjacima iz Evrope, kao i sa slavnim gostima koji su rado odgovarali na njihova pitanja. Svojim odgovorima sve su nas iznenadili potrudivši se da nam dočaraju njihovo zanimanje, ali su i iskreno, potpuno prijateljski izneli neka sećanja iz svog detinjstva, odrastanja i života. Samim tim što su bili iskreni, rekli su i neke objektivne mane, ali i vrline koje ih motivišu da dalje nastave sa još boljim rezultatima. Naučili smo mnogo iz raznih oblasti i time upotpunili naše dosadašnje znanje. Svoj pričom, pojavom, ali i energijom privukli su nas da ih pomno slušamo…
Ovo je bilo još jedno novo iskustvo za sve nas, da istovremeno budemo zajedno u Minhenu, Parizu, Hamburgu… I niko nije ni bio svestan koliko nas zapravo kilometara deli… „Na kraju svega, rekla bih da je ovo bilo još jedno prelepo iskustvo koje će mi ostati u sećanju i pratiti me ceo život.“ – zaključila je Nina Kljajić, učenica 8. razreda, u svoje i ime „Mikićevaca“, Ive Marić, Gorana Pavlovića, Jane Stevanović, Koste Stoparića, Ljiljane Mokan Bogdanović, Dušice Kosović i Olgice Buljovčić.