Pariz – Beograd
Na virtuelno putovanje od 2000 kilometara kroz karikaturu, simbol i reč
Povezivaanje đaka koji nastavu imaju u Kulturnom centru Srbije u Parizu i učenika OŠ „Branislav Nušić“ u Beogradu donelo je radost onih koji se druže već treću godinu. Novi francusko-srpski razgovori otvorili su buduća poznanstva kroz učenje u Projektu „Obrazovni krug – susretanja s druge strane granice“.
Nušićevci su se putem karikatura i simbola predstavili svojim novim drugarima, pokazali su čime se bave u slobodno vreme, opisali sebe i svoje okruženje.
Učenici iz Pariza delili su preko ekrana crteže i sastave, govorili o sebi, interesovanjima i talentima, a najupečatljivije je bilo oduševljenje onih koji, mimo zajedničkih časova, održavaju kontakt.
Francuskinja Prudens Galand, koja srpski jezik uči kao strani, poželela je da vidi Beograđane, da im se predstavi i na srpskom i na maternjem, francuskom jeziku. Prilika da se čuje izvorni izgovor francuskog jezika, dragoceno je iskustvo. Ujedno je bilo i korisno slušati – radi oslobađanja od straha i stidljivosti u jezičkoj produkciji – kako se srpski izgovara kao strani.
U okviru planiranih podtema To sam ja, Kako se kaže, Pogodi, Moja škola, Ja imam talenat, učenici se predstavljaju na kreativne načine, istražuju frazeologizme na srpskom i francuskom jeziku, rade kvizove i nadmeću se u prepoznavanju znamenitih ličnosti srpske i francuske kulture, istorije i sporta, vode u virtuelni obilazak žive kulturne baštine – njihove škole i/ili prikazuju istorijski i kulturološki kontinuitet postojanja škole, a na kraju obrazovnog druženja pokazuju svoje talente – sviraju, pevaju, stvaraju, glume, recituju.
Pravo je zadovoljstvo videti učenike motivisane i nasmejane u učionici. Svrsishodnost projekta pokazuje razvijena vršnjačka interakcija, utemeljena na socijalnoj i obrazovnoj bilingvalnoj podršci, višestrukom angažovanju – u istraživačkom radu, upotrebi digitalnih tehnologija i vežbanju jezičkih kompetencija. Kvalitet dečjih radova, prezentovanih tokom časa, intenzivna dvojezična komunikacija i đački trud potvrđuju da je ovogodišnja projektna tema ispunila svoje ciljeve i unapredila obrazovni proces škola učesnica.
Nevenka Joksović, prof. francuskog jezika
Blaženka Trivunčić, prof. srpskog jezika