OBRAZOVNI KRUG: „KORAK ISPRED“
TEMA 1: CĂLĂTORIE PRIN ISTORICUL ZONEI
PUTOVANjE KROZ ISTORIJE
Sadržaj prezentacije rađen je na rumunskom jeziku unapređujući kako jezičku tako i obrazovnu kompetenciju. Cilj je bio da se ovom prezentacijom predstave svojim vršnjacima i tako da se bolje upoznaju.
14.06.2022. na času je bio uspostavljen online kontakt sa školom „Prvi maj” iz Alibunara, tako da su se deca iz Podvrške predstavila na rumunskom jeziku. Zatim je puštena dobijena prezentacija na rumunskom „Țesături la război și portul Petrovicenilor”.
Kao prvo, snimak ima kao voditelje dva učenika sedmog razreda, činjenicu koja je služila kao inspiracija i motiv za divljenje gledalaca. Zatim, predstavljene stare tehnike, stari alata i načina rada veoma detaljno je povukla niz pitanja i mnogo upoređenja sa tradicijom mesta i starog poznatog inventara domaćinstva sela. Nedavno, tokom projekcije igranog filma „Amintiri din copilărie”, učenici su se upoznali sa životom iz devetnaestog veka na selu, a gledajući sada prezentaciju prepoznali su razne stvari koje su tada saznali.
Kad je stiglo do narodne nošnje, uporedili su lokalne kostime sa banatskim. I ako uglavnom stanovište sela Podvrške je formirano od vlaha ungurjana, nošnje se mnogo razlikuju. Učenici su pronašli neki zajedničkih motiva od pojasa petrovslani masa keceljama vlajnama carana i neki cvetni motiv sa donjim dela podsuknje, a zaključak je bio da muška nošnja je u potpunosti različita. Ručni rad na posteljini, jastuke, ponjave, povukao je pažnju zato što deca su prepoznali predmete koji još uvek imaju na salašu, ili kod prababe. Pošto su još uvek mladi, arhitektura se ranije ostavila neki utisak na njih, ali, na kraju, kada su pročitali izvanrednu pohvalu koja je stigla iz Vladimiraca gde je na kraju izrečeno da bi tamošnja deca rado posetila naš kraj, Podvršteni su bili veoma sigurni da i bi oni želeli da se upoznaju sa čarima Banata.
Tako da i drugi čas posvećen projektu potekao je veoma prijatno. Deca su dosta učili: geografiju, istoriju, tradicije, itd. , tako da je obrazovna kompetencija bila znak njihovog rada. A najlepšu lekciju koju su naučili je da mogu da koriste rumunski jezik da se sporazumeju na drugi kraj zemlje, u selo gde deca kao i oni ga koriste, a jeziča kompetencija koji karakteriše naše časove nije bila više samo priča, nego primena u praksi. Istraživanje, saradnje, uživanje, komunikacija, srdačnost, otvorenost, su reči koje mogu da se definišu kao osnov projekta. Puno rada, a srećan ishod.
Komentari na kraju su bila: nadamo se da je ovo samo početak saradnje..
Časove realizovala dr Diana Šolkotović, profesor rumunskog jezika.
[images cols=“four“ lightbox=“true“]
[image link=“19372″ image=“19372″]
[image link=“19373″ image=“19373″]
[image link=“19374″ image=“19374″]
[image link=“19375″ image=“19375″]
[image link=“19376″ image=“19376″]
[image link=“19377″ image=“19377″]
[image link=“19378″ image=“19378″]
[image link=“19379″ image=“19379″]
[/images]