Prvi susret učenika iz Osnovne škole „Branislav Nušić“ u Beogradu i đaka srpske dopunske škole u Kulturnom centru Srbije održan je u sredu, 13. marta. Čas je protekao u vedroj atmosferi, uz upoznavanje i razgovor na srpskom i francuskom jeziku.
Bilo je malo stidljivosti, ali su široki osmesi širili radost usled ovakvog obrazovnog druženja. Sava, Mila i Una bili su nestrpljivi da se vide, jer je prošlogodišnji boravak u Kampu Krosa RTS-a u Svilajncu učvrstio njihovo prijateljstvo. Nova ekipa učenika u ovogodišnjm projektnim aktivnostima upoznaće se do juna kroz učenje.
Pune učionice u obe zemlje pokazuju želju učenika da sarađuju i razmenjuju znanja o kulturnoj i istorijskoj baštini. Zajedničkom času prethodio je zajednički rad učenika, koji su kroz film, fotografiju i bilingvalnu reč preneli autentične slike sa Avale, Kalemegdana i Ajfelovog tornja.
Motivisanost đaka prikazuju i filmovi koje su učenici uradili kada su posetili simbole Beograda i Pariza. Pored jezičkih i socijalnih kompetencija, posebnu dobrobit čini obilazak mesta, istraživački i timski rad, fotografisanje, upotreba elektronskih alata i pravljenje filmova. Đaci su sve sami uradili. Mila i Andrej su Pariz predstavili kroz Ajfelov toranj, predivan krajolik Sene i mostova, Sava i Mila obišli su Avalu i Avalski toranj, dok su Teodora, Iva, Lana, Milica, Adelina i Anja pripremile zapis o Beogradskoj tvrđavi i Pobedniku.
Interesantno je da su prošle godine đaci iz Kulturnog centra pravili prezentacije o simbolima Beograda na srpskom jeziku, a đaci iz Nušića o simbolima Pariza na francuskom jeziku. Sada su oni zamenili uloge. Svako od njih posećuje simbol u gradu u kome živi i izveštava o njemu.
Smetnju u razgovoru doneli su tehnički problemi oko slabe internet veze. Nastavnice Nevenka Joksović i Blaženka Trivunčić potrudiće se da za sledeći zajednički čas, koji je zakazan za 27. mart, otkriju uzrok i otklone tehničke poteškoće.
Blaženka Trivunčić
[images cols=“three“ lightbox=“true“]
[image link=“12074″ image=“12074″]
[image link=“12073″ image=“12073″]
[/images]